Anija vallavalitsuses on võimalik registreerida lapse sündi ja teha elukohatoiminguid. Anija valda registreeritud elanikul on õigus saada elukohatõendit ning ruumi omanikul teavet temale kuuluva eluruumi elanikest. Lisaks annab Anija vallavalitsus isikukoodi Euroopa Liidu, Euroopa Majanduspiirkonna liikmesriigi ja Šveitsi Konföderatsiooni kodanikele, kes elavad püsivad Eestis ning soovivad enda elukohta esmakordselt registreerida.
NB! Alates 1. jaanuarist 2026 registreerivad lapse sündi ainult maakonnakeskuste kohalikud omavalitsused. Sünni registreerimise avaldust saab esitada jätkuvalt e-rahvastikuregistris aadressil www.rahvastikuregister.ee või endale sobivas maakonnakeskuse kohalikus omavalitsuses kohapeal (avaldust ei pea esitama elukohajärgses maakonnakeskuses).
Kui vanem on esitanud sünni registreerimise avalduse e-rahvastikuregistris ning soovib esmast sünnitõendit paberkandjal, siis seda on võimalik kätte saada elukohajärgsest maakonnakeskuse kohalikust omavalitsusest.
Kõige mugavam on teha rahvastikuregistri toiminguid läbi rahvastikuregistri iseteenindusportaali →
Rahvastikuregistri iseteenindusportaalis saab:
- registreerida elukohta;
- registreerida lapse sündi;
- tellida perekonnasündmuse korduvaid tõendeid (sünni, abielu, lahutuse ja nime muutmise kohta või kui soovitakse võõrkeelset tõendit kasutamiseks välisriigis)
- vaadata ja muuta oma ütluspõhiseid ja kontaktandmeid
- ruumi omanik vaadata ruumi registreeritute nimekirja
- ruumi omanik lõpetada elukoha aadressi isikul, kes enam aadressil ei ela.
Maakonnakeskuse kohalikus omavalitsuses, Tallinna Perekonnaseisuametis →, on võimalik teha lisaks ka muid perekonnaseisu ja rahvastikuregistritoiminguid →.
Rohkem informatsiooni perekonnaseisutoimingute kohta saab lugeda Siseministeeriumi koduleheküljelt →.
Anija vallavalitsuses saab elukoha- ja perekonnatoiminguid teostada vallavalitsuse tööaegadel. Kaasa tuleb võtta isikut tõendav dokument ja vajadusel ruumi kasutamise õigust tõendav dokument elukohateate menetluseks.
